Stan Wolf: A sikeres könyvkiadásom

Hogy a kéziratom „Steine der Macht“ (magyarul: A kövek ereje) megjelentetéséhez megtaláljam a legmegfelelőbb kiadót, számos erre szegődött vállalkozást felkerestem. Némelyik közülük még a mai napig sem válaszolt, sok helyről pedig szerzői költség-hozzájárulásról szóló ajánlatot kaptam. Ezek közül a kiadók közül a novum publishing kiadó rendkívül rövid időn belül válaszolt, sőt, nagyon körültekintő bánásmódban részesültem, mint kezdő, kevésbé tapasztalt szerző. Az ár-érték arányokat figyelembevéve összehasonlítottam a kapott ajánlatokat, hogy eldöntsem, melyik a számomra a legmegfelelőbb. A kiadó megjelenése, az elküldött információs anyagok, a kiadó honlapja, a kapcsolattartómmal való megbeszélés is segítették meghozni a végleges döntésemet. Időközben pedig nekiláttam a történetem folytatásának megírásához, így pedig egy hosszú távú együttműködéshez kerestem a megfelelő partnert.  

Kereken 2 hónappal az első kapcsolatfelvételt követően már alá is írhattam a kiadói szerződésemet! Egy felejthetetlen élmény számomra, mint új szerzőnek! 

Nem sokkal ezt követően a személyes kapcsolattartóm elküldte a gyártási tervet, ez listázza a különböző kiadási folyamatokat a megjelenésig. Egyidőben a kiadó gondoskodott az egyedi ISBN szám beszerzéséről, leellenőrizte és regisztrálta a könyv címét a szállítható könyvek adatbázisában. 

A borítóval kapcsolatosan már volt konkrét elképzelésem. A kiadó, a tervezés során, teljes mértékben figyelembe vette a kéréseimet! A lektor – velem együttműködve – megalkotta a könyv reklámszövegeit, a kéziraton belül kijavította a helyesírási-, és elírási hibákat, tartalmi eltéréseket rendezte. Nagyon tanulságos volt a számomra, hiszen a javításokból pontosan láttam, miben kell még fejlődnöm.  

Ami különösen tetszett a közös munkánk során, hogy a köztes lépésekről (reklámszövegek, borító, tördelés, stb.) a kiadói kapcsolattartóm mindig tájékoztatott és kérte a jóváhagyásomat. A kiadónak fontos volt a véleményem és a beleegyezésem.  

A korrektúralevonat elküldésekor lett egyértelmű számomra, az oldalpárok tördelését követően, hogyan fog kinézni a könyvem belseje. Csak a jóváhagyásomat követően nyomtatták ki az első mintapéldányt, amit természetesen elpostáztak nekem. Alig akartam elhinni, az első könyvemet tartom a kezemben! Egy különleges pillanat volt számomra, soha nem felejtem el.  

A megjelenéssel párhuzamosan a kiadó megtette az első marketinglépéseket, amelyekről folyamatos tájékoztatást kaptam. A könyvkereskedelmi ügynök a kiadói katalógus segítségével már előre értesült a kötet várható megjelenésről. A könyvre ennek köszönhetően sok előrendelés érkezett, melyek aztán a megjelenést követően nem sokkal, egyből teljesítésre is kerültek.  

Ezt követően a kiadó a kötelespéldányokat is eljutatta a nemzeti könyvtárnak. Végül egy erőteljes sajtóközlemény került eljuttatásra a könyv célközönségének leginkább megfelelő médiákhoz. A sajtóközleményt a média képviselői is megkapták. A kiadó kritikai példányokat postázott. Időközben a könyvem az Amazon oldalán, valamint számos egyéb online nagykereskedés felületen is regisztrálásra került.  

A kiadó előállította könyvem reklámanyagait, mint plakátok, meghívók, megrendelőkártyák vagy könyvjelzők, ezek nagy segítséget nyújtottak a könyvbemutatók megszervezéséhez és reklámozásához.  

Ezeken túlmenően a művem a könyvfesztiválokon is bemutatásra került. Felemelő érzés a tudat, hogy alkotásomat több ezer olvasó leveheti a polcról, megfoghatja, belelapozhat. Egyik-másik olvasóval személyesen is elbeszélgethettem a kiadó standján. 

Természetesen az „én” kiadóm is kihasználja az újabb médiafelületek megjelenését is a könyvek reklámozása érdekében. A könyv borítója, a rövid reklámszövege, az olvasópróbája megtalálható a kiadó saját honlapján, különböző információk és könyves események kerülnek megosztásra a kiadó Facebook, Instagram és Twitter oldalain. Rendkívül fontos volt számomra, hogy a nyomtatott könyvem mellett a mű elérhető legyen e-könyvként is.  

Időközben számos foglalásom lett felolvasásokra (könyvesboltokban, vendéglőkben, hotelekben – gyakorta nemzetközi!). Ezen felül televízióknak, rádióknak, nyomtatott sajtónak adok különböző interjúkat, ezek mind tovább növelik az ismertségi fokomat. A nagy érdeklődésre való tekintettel megjelentettem a kötet folytatását – teljesen ingyenesen a számomra. Könyveim megtalálták a saját olvasótáborukat, akik közül tízezren lelkes olvasónak számítanak. Számos olvasói levelet és e-mailt kapok. Az olvasókkal folytatott beszélgetések is azt bizonyítják, hogy könyveimet a nyilvánosság jól fogadta. A folytatásról szóló kérdéseknek különösképpen tudok örülni. 

Időközben néhány kötet már lefordításra került angol nyelvre, és kiváló keresletnek örvendenek az észak-amerikai és a brit könyvpiacokon!